Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
5050140500   Escriure a l'institut: escriure a les classes de llengua
2016-2017   Formació interna de centre. Secundària Obligatòria
  
   9/11/2016 - 29/3/2017 (45 hores) de 15:30h a 18:30h
   INS de Celrà
   c. Països Catalans, s/n (Celrà) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
  
  
  
Tipus activitat   CCS2 Escriure a l'institut: escriure a les classes de llengua
  
Inscripció   01/09/2016 - 09/11/2016 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Aquest itinerari tracta l¿ensenyament i l'aprenentatge de l¿escriptura des dels continguts propis de cada àrea. Es parteix del principi que l¿ensenyament i l'aprenentatge de l'expressió escrita comença a l¿educació infantil, abans que els nens i nenes dominin el codi escrit, i continua al llarg de tota la vida.
S'adreça al professorat dels departaments de llengües: llengua catalana, llengua castellana i llengües estrangeres. Es parteix de la base que per començar a treballar de manera conjunta i coordinada en els departaments de llengües és més fàcil fer-ho a partir d¿un tema concret. Per això, en aquest itinerari, es proposa començar a treballar a partir del tema de la composició escrita. D'aquesta manera es pot fer un primer tast i tenir una primera experiència sistematitzada de com es pot fer per arribar, més endavant, a un tractament integrat de les llengües, tal i com s'indica a les orientacions del currículum.

Aquest itinerari proposa eines per facilitar l¿aproximació i el
  
Objectius   Els objectius que es pretenen en aquest itinerari són:
- Compartir la necessitat que els departaments de llengües treballin conjuntament perquè l'alumnat millori la seva competència comunicativa plurilingüe.
- Facilitar la coordinació dels departaments de llengües de l¿institut.
- Conèixer i apropiar-se dels continguts i dels criteris d¿avaluació del currículum.
- Veure els punts de contacte de les tres llengües curriculars.
- Unificar metodologies i evitar repeticions innecessàries perquè l'alumnat tregui més partit de les hores de les classes de llengua.
- Conèixer i compartir maneres de treballar, de manera coordinada, a partir d'experiències d'altres centres educatius.
- Dissenyar, experimentar i avaluar, de manera coordinada, una pràctica d'escriptura a l'aula.
- Valorar les experimentacions i arribar a acords sobre els aspectes a consolidar com a departaments i com a centre, en relació al tema.
- Definir els models organitzatius de centre que milloraran la coordinació i el treball conjunt entre els departaments de llengua, per posar en coneixement de l'equip directiu i de tot el claustre.
  
Continguts   Els continguts es presenten en quatre fases. Aquestes fases estan dissenyades amb activitats que pretenen equilibrar la part teòrica i la part pràctica i que propicien l'anàlisi i la reflexió del que es planteja en la realitat, així com el context i l'entorn de treball en què cadascú es mou.
- En la Fase Inicial comparem els continguts del currículum i reflexionem al voltant del que es fa sobre l'escriptura des de cada llengua.
- En la Fase de Planificació analitzarem algunes propostes metodològiques d¿altres centres educatius per planificar allò que volem experimentar a l'aula.
- En la Fase de construcció i experimentació dissenyarem una pràctica d'escriptura a tres bandes: llengua catalana, llengua castellana i llengua estrangera.
- En la Fase Final avaluarem la formació i arribarem a acords, com a departaments de llengües i com a centre, sobre els aspectes a consolidar.
  
Observacions   Tipus bloquejat per FORMGEST setembre 2017
  
Formador/a   Neus Masergas, Mercedes Perales i Laura Riera
  
Avaluació   - Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupamenty de l'activitat formativa
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata
  
Persones  destinatàries   Professorat d'educació secundària
  
E-mail   se-girones@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   09/11/2016   -   - 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   -   -   -   - 
 Sessió 4   -   -   -   - 
 Sessió 5   -   -   -   - 
 Sessió 6   -   -   -   - 
 Sessió 7   -   -   -   - 
 Sessió 8   -   -   -   - 
 Sessió 9   -   -   -   - 
 Sessió 10   dimecres   29/03/2017   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent