5050140500 |
Escriure a l'institut: escriure a les classes de llengua |
2016-2017 |
Formació interna de centre. Secundària Obligatòria |
|
|
|
9/11/2016 - 29/3/2017 (45 hores) de 15:30h a 18:30h |
|
INS de Celrà |
|
c. Països Catalans, s/n (Celrà)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
CCS2 Escriure a l'institut: escriure a les classes de llengua
|
| |
Inscripció |
01/09/2016 - 09/11/2016 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest itinerari tracta l¿ensenyament i l'aprenentatge de l¿escriptura des dels continguts propis de cada àrea. Es parteix del principi que l¿ensenyament i l'aprenentatge de l'expressió escrita comença a l¿educació infantil, abans que els nens i nenes dominin el codi escrit, i continua al llarg de tota la vida.
S'adreça al professorat dels departaments de llengües: llengua catalana, llengua castellana i llengües estrangeres. Es parteix de la base que per començar a treballar de manera conjunta i coordinada en els departaments de llengües és més fàcil fer-ho a partir d¿un tema concret. Per això, en aquest itinerari, es proposa començar a treballar a partir del tema de la composició escrita. D'aquesta manera es pot fer un primer tast i tenir una primera experiència sistematitzada de com es pot fer per arribar, més endavant, a un tractament integrat de les llengües, tal i com s'indica a les orientacions del currículum.
Aquest itinerari proposa eines per facilitar l¿aproximació i el
|
| |
Objectius |
Els objectius que es pretenen en aquest itinerari són:
- Compartir la necessitat que els departaments de llengües treballin conjuntament perquè l'alumnat millori la seva competència comunicativa plurilingüe.
- Facilitar la coordinació dels departaments de llengües de l¿institut.
- Conèixer i apropiar-se dels continguts i dels criteris d¿avaluació del currículum.
- Veure els punts de contacte de les tres llengües curriculars.
- Unificar metodologies i evitar repeticions innecessàries perquè l'alumnat tregui més partit de les hores de les classes de llengua.
- Conèixer i compartir maneres de treballar, de manera coordinada, a partir d'experiències d'altres centres educatius.
- Dissenyar, experimentar i avaluar, de manera coordinada, una pràctica d'escriptura a l'aula.
- Valorar les experimentacions i arribar a acords sobre els aspectes a consolidar com a departaments i com a centre, en relació al tema.
- Definir els models organitzatius de centre que milloraran la coordinació i el treball conjunt entre els departaments de llengua, per posar en coneixement de l'equip directiu i de tot el claustre.
|
| |
Continguts |
Els continguts es presenten en quatre fases. Aquestes fases estan dissenyades amb activitats que pretenen equilibrar la part teòrica i la part pràctica i que propicien l'anàlisi i la reflexió del que es planteja en la realitat, així com el context i l'entorn de treball en què cadascú es mou.
- En la Fase Inicial comparem els continguts del currículum i reflexionem al voltant del que es fa sobre l'escriptura des de cada llengua.
- En la Fase de Planificació analitzarem algunes propostes metodològiques d¿altres centres educatius per planificar allò que volem experimentar a l'aula.
- En la Fase de construcció i experimentació dissenyarem una pràctica d'escriptura a tres bandes: llengua catalana, llengua castellana i llengua estrangera.
- En la Fase Final avaluarem la formació i arribarem a acords, com a departaments de llengües i com a centre, sobre els aspectes a consolidar.
|
| |
Observacions |
Tipus bloquejat per FORMGEST setembre 2017
|
| |
Formador/a |
Neus Masergas, Mercedes Perales i Laura Riera
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupamenty de l'activitat formativa
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat d'educació secundària
|
| |
E-mail |
se-girones@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
09/11/2016 |
- |
- |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 8 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 9 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 10 |
dimecres |
29/03/2017 |
- |
- |
|
| |